Wij zijn de walvis

Nee, het is geen typfout. ‘Wij zijn de walvis’ is een sociaal, maatschappelijk en creatief project rond de kwetsbaarheid van mens en natuur. En om dit allemaal nog net iets meer, eh… tastbaarder te maken, spoelde die walvis in april voor de gelegenheid aan op campus Bijloke van HOGENT.

De hogeschool leverde ook een bijdrage aan het project met meerdere interviews die in de krant van het project kwamen. Één van deze interviews was met twee studentenvertegenwoordigers van Revolte; voorzitter Loana en communicatieverantwoordelijke Dries.

Loana: “Omdat Revolte zo dicht bij de studenten staat, is kwetsbaarheid geen ver-van-ons-bed-show. We zijn een klankbord, organiseren workshops rond omgaan met weerstand en staan achter iedereen, zeker achter wie het moeilijker heeft. Samen met HOGENT zorgen we voor een safe space waar iedereen gehoord wordt, met een stille ruimte als resultaat.”

Dries: “Revolte staat open voor iedereen, en die inclusieve waarde dragen we elke dag uit. Via initiatieven zoals de Wintermarkt (vorig jaar nog in het teken van onzichtbare ziektes), de HOGENT CUP en rondleidingen voor eerstejaars brengen we studenten samen en creëren we laagdrempelige momenten waaruit vaak mooie connecties ontstaan.”